La nostra campanya publicitària

Per fer els cartells hem seguit una sèrie de passos, aquests són els passos que s’han de fer per crear una campanya publicitaria. El primer pas és tenir clar quin és l’objectiu i com s’ha d’assolir. Per fer això hem de fer un Briefing, és a dir, respondre una seria de preguntes que ens ajudaran a tenir clars tots els aspectes necessaris per poder començar amb èxit la campanya.

Qui és el client i públic objectiu?
El client de la nostra campanya és la mateixa entitat que necessita donar-se a conèixer. El públic objectiu està dividit en dos grups. Un d’ells està format per la població del barri de la Vall d’Hebron de tercera edat. L’altre el consoliden totes aquelles persones que encara no han arribat a la vellesa i estan interessats a posar el seu granet de sorra per millorar la vida de la gent gran.

Quina solució de disseny té el client en ment?
Vol uns anuncis impresos, creatius i que cridin l’atenció. Vol fer-ne dos, un destinat a la gent gran i l’altre destinat a les persones voluntàries.

Per a quan es necessita el disseny i durant quant temps?
Depèn de com vagi la campanya i quin èxit tingui la campanya estarà més o menys temps activa.

On s’utilitzarà el disseny?
Els cartells dissenyats es repartiran i es penjaran en llocs estratègics i que cridin l’atenció, repartits per tot el barri de la Vall d’Hebron.

Per què el client creu que necessita una solució de disseny?
Necessita un disseny, ja que una part de la campanya va destinada a la gent gran del barri i aquesta es passa bastant de temps passejant pels carrers. Per tant la manera d’assegurar-nos que se li doni importància i que compleixi el seu objectiu és posar cartells per tota la zona.

Quin és l’objectiu de la campanya?
L’objectiu del cartell és donar a conèixer l’entitat. Hi ha molts avis del barri que no coneixen aquest espai on poden anar a fer activitats i distreure’s durant el seu dia a dia. La campanya també vol aconseguir que hi hagi més voluntaris disposats a preparar activitats i col·laborar amb el casal de la gent gran fent així del casal un espai on compartir experiències, moments i coneixements.

Després d’haver respost totes aquestes preguntes el dissenyador ha de dur a termes una petita investigació que l’ajudarà a trobar informació que es pugui introduir en el procés creatiu de la campanya. Aquesta investigació depèn molt del missatge i l’objectiu de la campanya. En el nostre cas hem respost unes preguntes tot i que en altres casos també es poden dur a terme enquestes i altres mètodes d’investigació. En la majoria de casos la informació que s’intenta extreure és quin cost tindrà i a quantes persones arribarà el missatge.

En el nostre cas el cost seria d’uns 330 €, ja que es tracta d’imprimir unes 75 còpies de cada cartell. Els diners necessaris s’haurien de treure a partir d’alguna activitat benèfica on la gent pagués diners per contribuir-hi. S’haurien d’aconseguir d’aquesta manera perquè es tracta d’un casal de gent gran format per dues coordinadores i voluntaris, és a dir que no cobren. Per tant no tindríem els diners suficients per imprimir tots els cartells.

A continuació és necessari generar moltes idees diferents que posteriorment es reduiran fins a quedar-nos amb la definitiva. En definitiva, es necessita fer una pluja d’idees de com volem que sigui el cartell i que volem que aparegui i que digui aquest. Després de la pluja d’idees cal fer els esbossos, aquests ens ajuden a visualitzar la idea per acabar de decidir si ens convens o no. Aquests esbossos han de plasmar clarament la idea i crear una representació visual i clara. Per això és necessari tenir una sèrie d’elements en compte. Hem de tenir presents els colors que s’utilitzen, les imatges escollides, què volem escriure-hi i quin tipus de lletra s’utilitzarà i quin serà el disseny gràfic, és a dir com estarà distribuït tot. D’aquesta manera podem tenir una idea clara i precisa de com seria la idea.

Finalment, després de tenir tots els esbossos fets i clars és l’hora de decidir quin serà el cartell definitiu. S’ha de tenir en compte que el cartell triat ha de cridar l’atenció, ha de ser clar i visual i ha de transmetre el missatge correcte amb claredat i precisió.

La veritat és que en el nostre cas la pluja d’idees no va ser massa extensa per tan tampoc vam tenir un gran nombre d’esbossos entre quins triar. Després de discutir quin era l’esbós del cartell que s’adequava més al missatge vam decidir quins serien els dos que duríem a terme de forma més elaborada.

 

Així que ens vam posar a la feina i utilitzant una pàgina web que et permet fer cartells de manera professional vam realitzar els nostres dos cartells definitius.

Anna Moragas

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s